Jakie znaczenie ma lunch biznesowy i jak go zaplanować?
2 min read
Do niedawna, pojęcie lunch biznesowy zdawało się nam pachnieć pomysłami rodem z zachodu Europy i kojarzyć się bardziej z amerykańskimi filmami niż z faktycznymi realiami polskiego biznesu. Jak się okazuje, nic bardziej mylnego! Polscy, dynamicznie rozwijający się przedsiębiorcy oraz zatrudniana przez nich kadra specjalistów, bardzo często korzysta z takiego sposobu spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami i kontrahentami. Dobrze zaplanowany lunch biznesowy może otworzyć im drzwi do nawiązania ciekawych kontaktów krajowych i zagranicznych, ale i sprawić, że rozmowa o pieniądzach, handlu czy współpracy, będzie przebiegała w przyjemnej aurze wspólnie jedzonego posiłku. Od czego zacząć przygotowanie do swojego pierwszego lunchu organizowanego z myślą o biznesie i nowym, potencjalnym kontrahencie?
Punktem numer jeden, jeśli chodzi o lunch biznesowy jest wybranie miejsca, w którym się on odbędzie. Jeśli mieszkamy w wielkim mieście, najlepszą opcją będzie restauracja zaaranżowana w stylu sprzyjającym rozmowom biznesowym. Chodzi tu o stonowany, ciekawy wystrój i dobre menu. Powinno się unikać miejsc krzykliwych co do kolorystyki, zbyt ekspresyjnych i zbyt luźnych co do atmosfery. Biznes, nawet prowadzony przy kawie i ciastku lubi mieć odpowiednią oprawę, a nadmierna ilość nerwowych bodźców z pewnością nie będzie tej oprawie sprzyjać. Dobrze jest dowiedzieć się, jaką kuchnię preferuje nasz rozmówca i wybrać lokal, który choć trochę przypomina gusta tej osoby. Da to większą szansę na sympatyczny przebieg spotkania i całej rozmowy, sprawiając, że potencjalny klient będzie ją później milo wspominał.