Jak wygląda pozycjonowanie stron w google?
2 min readW czasach, w których większość nowych klientów pozyskuje się do firmy dzięki internetowi, kluczowe jest znajdowanie się ze stroną sklepu czy przedsiębiorstwa usługowego, na czołowych miejscach wyszukiwarki Google. To właśnie pozycjonowanie stron w google pozwala firmom na szybkie dostrzeżenie oferty przez klientów, a co za tym idzie, na wzrost odwiedzających oraz potencjalny wzrost sprzedaży. Samo pozycjonowanie nie jest jednak procesem ani łatwym, ani krótkim i trzeba się liczyć z tym, że będzie to działanie długofalowe. Z jednej strony polega ono na zoptymalizowaniu strony pod kątem wymogów Google, a z drugiej na ciągłej walce z konkurencją, właśnie o lepsze pozycje.
Pozycjonowanie stron w google to szereg działań obejmujących dostosowanie witryny firmowej do tzw. algorytmów wyszukiwarki, pozyskiwanie linków zewnętrznych i szeroko pojęte dbanie o wizerunek firmy. Osoby, które decydują się w tym przypadku na usługi fachowców, powinny zwrócić uwagę na ich doświadczenie, portfolio i rekomendacje klientów. Już często samo portfolio, w którym widać znane marki, dla jakich dana agencja realizuje pozycjonowanie stron w google, jest dobrym powodem do tego, żeby postawić na jej usługi. Młode firmy często próbują pozycjonować się same, przy czym warto wiedzieć, że wiedza, jaka jest tutaj wymagana do skutecznego działania, to lata nauki i ciągle śledzenie aktualności, dlatego nieumiejętne działania mogą przynieść firmowej stronie więcej szkody niż pożytku. Żeby maksymalnie wykorzystać pozycjonowanie dla zwiększenia sprzedaży – zdecydowanie warto wybrać profesjonalnego wykonawcę: agencję seo, agencję marketingową czy certyfikowanego partnera Google.