26 września 2022

Kampanie RTB

1 min read

Kampanie RTB cieszą się coraz większą popularnością w branży reklamowej. Wynika to głównie z ich zdolności do skutecznego kierowania do odbiorców z większym prawdopodobieństwem konwersji. Można je wykorzystać również do zwiększenia widoczności marki Twojej firmy

Jeśli chodzi o kampanie RTB, istnieją dwa główne typy: Retargeting i reklama programmatic. Retargeting ma miejsce wtedy, gdy wydawcy wyświetlają w witrynie wydawcy reklamy, które użytkownicy już wcześniej odwiedzili, aby przypomnieć im o produkcie lub usłudze, która była ostatnio wyświetlana w witrynie. Reklama zautomatyzowana stała się alternatywną metodą dla reklamodawców, ponieważ zapewnia lepszy sposób kierowania na przestrzeń reklamową, zwiększania ROI, a nawet integracji samych działów marketingu cyfrowego w proces

Kampanie RTB mają duży potencjał, ale wymagają odpowiedniego planowania, aby zapewnić sukces.

Kampanie RTB dzielą się na dwa typy – programmatic RTB i bezpośrednie RTB. Zautomatyzowane RTB oznacza, że serwer reklam wybiera najbardziej odpowiednich odbiorców dla każdego urządzenia użytkownika i licytuje te reklamy po koszcie wyświetlania. Direct RTB oznacza, że użytkownicy muszą oglądać reklamy, aby je zobaczyć, co sprawia, że bardziej realistyczne jest oglądanie ich docelowej treści.

Kampanię RTB można kierować na dowolną witrynę lub aplikację. Mogą być również używane w połączeniu z innymi formami marketingu cyfrowego, takimi jak SEO, marketing e-mailowy, reklama w mediach społecznościowych, marketing bezpośredni, retargeting itp.,