Z czego lepiej uczyć się copywritingu – z kursów czy z książek?
2 min readSzczerze mówiąc, myślę, że odpowiedź brzmi: i to, i to. Dla mnie nauka copywritingu jest trochę jak nauka gry na pianinie. Zaczynałem od książek i kursów, ale w końcu stwierdziłem, że najlepsze jest połączenie obu tych metod. Sprawdź koniecznie portal clevermedia.pl i dowiedz się więcej ciekawych informacji!
Od ponad 10 lat utrzymuję się z pisania tekstów jako freelancer, a przez prawie połowę tego czasu uczę copywritingu. Z mojego doświadczenia wynika, że studenci, którzy uczą się copywritingu z książek, radzą sobie lepiej niż ci, którzy uczą się na kursach. Studenci, którzy uczą się copywritingu z kursów, częściej zostają z nim na dłużej – dzięki temu mogą zbudować swoje portfolio i z czasem doskonalić swoje umiejętności.
Dzieje się tak dlatego, że kiedy uczysz się czegoś w trudny sposób – poprzez praktykę – zapamiętujesz to lepiej niż wtedy, gdy ktoś inny mówi Ci, co i jak masz robić. Od jakiegoś czasu chcę się nauczyć copywritingu, ale nie jestem pewien, który sposób jest lepszy – książki czy kursy?
Jestem trochę samozwańczy i lubię podchodzić do rzeczy po swojemu. Czuję więc, że książka byłaby dla mnie odpowiednia, ponieważ nie byłaby zbytnio forsowana pod względem struktury i terminów. Z drugiej strony, kursy prowadzone są przez ekspertów i mogą dać mi więcej praktycznych wskazówek, które będę mógł wykorzystać w swojej pracy.
Co o tym sądzisz?
Copywriting to sztuka perswazji. Jeśli potrafisz przekonać ludzi do zakupu Twojego produktu lub usługi, to jako copywriter wykonujesz świetną pracę.
Najlepszym sposobem na nauczenie się copywritingu jest praktyka. Copywriterzy są często zatrudniani ze względu na umiejętność pisania listów sprzedażowych i reklam, które przekształcają czytelników w kupujących. Więc to ma sens, że jeśli chcesz stać się dobrym copywriterem, musisz ćwiczyć pisanie tekstów.