Korzyści pozycjonowania i marketingu afiliacyjnego
2 min readW bardzo konkurencyjnych obecnie czasach marketerzy stawiają na wykorzystywanie różnorodnych narzędzi i metod promowania marki online. Obok pozycjonowania szczególnie popularny okazuje się marketing afiliacyjny, o którym możesz przyczytać na stronie https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/. Aby jednak system ten okazał się rzeczywiście skuteczny, konieczne jest odpowiednie zoptymalizowanie witryny e-commerc. Przyjrzyjmy się zatem korzyściom, jakie zagwarantować może dobra strategia SEO.
Spis treści
Pozycjonowanie – zostań zauważony
Sukces każdego sklepu internetowego zależy od zaangażowania potencjalnych klientów. Aby przyciągnąć więcej użytkowników do witryny, postaraj się udostępniać związane z Twoją branżą treści, które pomogą rozwiązać liczne problemy czy też pozwolą zaspokoić ciekawość odbiorców.
Google jest zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką. Ponad 90% wyszukiwań internetowych jest wykonywanych właśnie przez nią.
Ruch można podzielić na organiczny, czyli bezpłatny oraz płatny, pochodzący z reklam. Płatne reklamy Google obejmują bezpośrednie kliknięcia w wyświetlaną reklamę, najczęściej są one częścią kampanii. Ma to na celu znalezienie się przed wszystkimi organicznymi wynikami, czyli na samej górze listy. Takie działania mają pewne ograniczenia, tzn. reklamy są płatne, a kampanie mają ograniczony czas wyświetlania. Ponadto pewna część odbiorców nie ufa reklamom, a wiele osób używa wtyczek do ich blokowania. Z tego powodu warto skupić się na ruchu organicznym, czyli wykonać takie działania, aby prawidłowo zoptymalizować witrynę pod kątem SEO.
Jednak osiągnięcie wysokiej pozycji jest procesem znacznie bardziej skomplikowanym i czasochłonnym. Pozycjonowanie to zestaw działań, które mają na celu przybliżenie strony internetowej do znalezienia się na samym szczycie wyników wyszukiwania Google.
Jakie możesz korzyści wiążą się z pozycjonowaniem sklepu?
1. Zdobycie przewagi nad konkurencją
Wykorzystując pozycjonowanie i marketing afiliacyjny, możesz budować własną markę i jednocześnie pozyskiwać nowych klientów, zdobywając przewagę nad konkurencją.
2. Zwiększenie rozpoznawalności marki
Pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność marki wśród klientów. Użytkownicy, którzy znają Twoją markę i mają do niej większe zaufanie z pewnością zdecydują się na skorzystanie z Twojej oferty.
3. Wzrost zysków ze sprzedaży
Skuteczne pozycjonowanie witryny wpływa na wzrost sprzedaży Twoich produktów. Dzięki temu zaczynasz zarabiać więcej!
Podsumowanie
Jak widać, odpowiednio opracowana strategia pozycjonowania sklepów internetowych niesie za sobą wiele korzyści. Wzbogacenie jej o marketing afiliacyjny to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie świadomości marki. Warto więc poświęcić chwilę na nawiązanie owocnej współpracy z kilkoma wpływowymi partnerami.