Jak zoptymalizować stronę internetową?
2 min readKażda strona internetowa musi generować ruch. W innym wypadku nie ma mowy o sukcesie biznesu w sieci. Dziś podstawowym miejscem, w którym użytkownicy poszukują informacji jest wyszukiwarka internetowa. Istotne jest zatem, aby strona osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby było to możliwe konieczna jest optymalizacja strony internetowej.
Spis treści
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Optymalizację strony internetowej wykonuje się w celu jej dostosowania do wymagań wyszukiwarki. Oznacza to, że strona powinna być tak zbudowana i zawierać takie treści, które odpowiadać będą na zapytania użytkowników w wyszukiwarce. Sama optymalizacja strony internetowej to złożony proces. Przede wszystkim strona optymalizowana jest pod kątem współczynnika konwersji oraz użyteczności.
Optymalizacja strony a współczynnik konwersji
Każda strona ma jakieś cele. W przypadku sklepu internetowego jest to sprzedaż produktów. Celem optymalizacji strony jest zwiększenie realizacji tych celów. Proces ten polega na identyfikacji wszelkich przeszkód jakie możne napotkać użytkownik od momentu wejścia na stronę aż do realizacji celu, np. zakupu produktu. Celem optymalizacji będzie tu zatem ułatwienie użytkownikom poruszania się po witrynie.
Optymalizacja a użyteczność
Optymalizacja strony internetowej realizowana jest także pod kątem użyteczności. Polega to na wprowadzeniu na stronie odpowiednich zmian, które sprawią, że strona będzie odpowiadać na konkretne oczekiwania użytkowników. Ważne jest tu zatem, aby dokładnie poznać grupę docelową, jej potrzeby, oczekiwania i zachowania. Często w tym celu realizuje się różnego rodzaju testy, które dają odpowiedź na pytanie w jaki sposób zmieniana powinna być strona internetowa.